tirsdag 19. desember 2017

Adventskalender 19. desember 2017



Nå nærmer dagen seg - og de fleste av oss har vel fått sendt avgårde årets julekort...
Jeg var mildt sagt stresset i år, men kom i mål tilslutt! Så mitt nyttårsforsett for 2018 er allerede klart: julekort skal lages hele året!!! 
Måtte ty til en nødløsning i år, litt masseproduksjon.....og da var denne pingvinen fra Whimsy Stamps kjapp og grei å fargelegge! Søt er den også :)
Bare synd jeg aldri rakk å bruke de nye motivene jeg hadde kjøpt - får jobbe meg igjennom den bunken fra januar 2018!



Her er fargene jeg har brukt:
Svart: C3, 5, 7, 9
Rødt: E18, 09, 07, 24, 27
Gult: YR27, 23, 21
Grønt: G29, YG17, 03

I dag har jeg en oppskrift på Havregryns-knekk å dele med dere. Tror jeg må lage den i dag - det er smaken av barndommens jul <3

Smelt litt smør i en kjele.
Hell oppi  3dl sukker, detter røres sammen og brunes litt til fargen er passe. 
Ca  1,5 kopp med havregryn røres i (lettkokte) Spe med litt fløte.
Ha røren over på bakepapir, skjær spor i den med en kniv - dette gjør at du lett får knekt opp bitene senere.
I løpet av kort tid har dette stivnet og er klar til å nyyytes :)
Husk å gjem boksen godt - ellers er det tomt før jul!

Nyt disse dagene - klem fra Siv :)





Ingen kommentarer: