mandag 22. juni 2015

Sommerinsipirason: Brettekort med tutorial

Hei 
Nå som skoleferien er i gang har vi en utfordring gående hele sommeren her på CMN, den finner du HER. I mellomtiden vil vil gi dere litt inspirasjon i form av ulike prosjekter hver uke. Jeg er førstemann ut og vil viser dere malen på et brettekort jeg liker å lage.
Bretten kalles Joy Fold Card, og hvis du søker på nettet finner du garantert mange ulike varianter og videotutorials hvis du trenger det. Kortet kan lages i alle størrelser bare sørg for at delen på midten er litt mindre en basen på kortet.

Designteamet har laget kort etter samme mal, så følg med utover i uken så får du se alle variantene. Her blir det mye inspirasjon å hente! 

Her er det kortet jeg har laget. Et babykort med nydelig motiv fra Mo Manning. 

Jeg har brukt baby-serien fra Maja Design.

Kortet lager du slik: 

Du trenger mønsterark og kartong, et fargelagt motiv, i tillegg til den pynten du vil ha.

Skjær til to stykker kartong i 4 1/2 x 9 inch
og 3 1/2 x 9 inch. Dette er basen på kortet.

Skår ved 4 1/2 inch på den minste biten (på midten av langsiden)
Skår  ved 3 1/2 inc på den største kartongbiten og lag en brett med bonefolder eller fingrene.

Jeg har brukte en punch på den ene siden for å få en fin blondekant som passer til baby-tema.


 Slik skal delene plasseres. De  minste delen limes inni den største og delene brettes utenpå hverandre når kortet lukkes. 
 Skjær til mønsterpapir og lim på kartongen før du limer delene i kortet sammen. 
Pynt slik du ønsker. 

Motivet heter Hush og er et digistempel fra Mo's Digital Pencil. Fargene jeg har brukt er: 


Her er Elins kort med samme mal:


Da motivet mitt (The Lotus Princess fra Sureya) var ferdig fargelagt brukte jeg Atyou Spica glitterpenner fra Copic til å legge på glitter på vingene (Clear), øynene (Baby Blue) og på blomsten i håret (Blossom). 


Følg med utover uka så får du se flere kort etter samme mal fra resten av designteamet! 

Nyt fine sommerdager- med og uten tusj;)

Ingen kommentarer: