lørdag 9. mai 2015

Matchende blomster

I dag vil jeg vise dere hvordan man enkelt kan matche papirblomster til dine fargelagte motiv. 
Det hender at jeg ikke finner noen papirblomster som passer til det arket jeg skal bruke og det fargelagte motivet mitt. Da er det veldig kjekt å ha hvite papir/stoff-blomster liggende! :)
Jeg tar den Copic fargen jeg ønsker å bruke og tegner grovt i midten av blomsten. Det er ikke så farlig hvordan det ser ut på dette tidspunktet, for det skal blandes utover.
Jeg tar min "Colorless blender" 0 refill og fyller en liten "mini mister" fra Ranger. Den bruker jeg til å spraye på blomsten. Da ser man at fargen glir utover blomsten. Jeg gjentar prosessen et par ganger, med den mørkeste fargen.
Jeg avslutter med å dra over med den lyseste fargen og setter på en perle-splittbinders. Viola! :)
En enkel hvit papirrose kan fort forvandles til å matche hvilket som helst motiv.
Jeg bruker den mørkeste fargen ytterst på bladene. 
Sprayer med "colorless blender" og gjentar prosessen. Jeg avslutter igjen med å ta den lyseste fargen og farger med den litt innover på bladene for å få en litt finere overgang.
Slik ble sluttresultatet - nå matcher den perfekt til mitt nylig fargelagte motiv! :)
Håper dette inspirerte deg til å leke med dine Copics! De kan brukes til så mangt! :)

Ønsker dere en fortsatt god helg!
Klem fra Nina :)

2 kommentarer:

Gunn (Merete) sa...

Wow, så enkelt, men genialt med mini mister. Takk for tipset.
Gunn***

Elizabeth sa...

Kjempefin tutorial Nina! Takk for supre tips! Klem, Elizabeth