onsdag 5. desember 2012

Adventskalender Luke 5

 Hei alle sammen!
Det har blitt den 5.desember, og hva er vel bedre enn litt "husvask" før jul:)
Etter å ha fargelagt masse julemotiver, har nok mange erfart at korker -
og kanskje tusjer, blir veldig klinete av blekk.
Dette må vekk og korkene må gå skikkelig igjen etter bruk -
og så blir det mye bedre å fargelegge etterpå.

Her kommer en liten tutorial på hva og hvordan ...
sett på julesangen og kos dere med litt rengjøring:)







Dette trenger du:
Copic cleaner
Copic pinsett og evt. nye spisser
Bomullspads/tørkepapir og q-tips
Et glass eller kopp
Klinete tusjer:)



Start med å fjerne spissen med egnet pinsett - spissen går lett i
stykker om du bruker vanlig pinsett eller fingrene.


Legg spissen i Copic Cleaner i koppen/glasset
 

Så vasker du rent tusjen med bomullspad og Cleaner - pass på å bruke noe
som ikke "røyter" - gjerne mykt tørkepapir om du er i tvil.
   Gjenta med korken, hell gjerne en liten dråpe Cleaner oppi for å nå helt inn
 Jeg bruker som regel q-tips inni
 


***


 Slik ser det ut nå, og alt er klart for å sette inn spissen igjen,
eventuelt sette inn en helt ny spiss.



Ble det ikke lekkert da?
Og jeg er ferdig til nye julemotiver med mine røde tusjer:)
Dette er lurt å gjøre med jevne mellomrom, ikke minst for gleden
ved å fargelegge flotte motiver - selv om det ikke er veldig gøy
med "husvask" blir jeg alltid så fornøyd etterpå;)

 Kos dere med vasken og ha ei fortsatt flott adventstid!
Klemmer fra Kjersti:)























2 kommentarer:

Eva J sa...

Tusen tack, idag har jag lärt mig något alldeles nytt. Rengöringsmedel ska jag önska mig av tomten.
Trevlig dag!
Kram Eva

Scrappellen sa...

suuupert med alle disse flotte bildene, så ser jeg hva jeg IKKE skal gjøre, hihi!;)
Bare å sette i gang med resten av tusjene!:)
Klem, Ellen